Як побороти феномен уцінки майбутнього і досягти своїх цілей

“Правильне харчування, два літри води в день і регулярний фітнес – це добре і правильно. Тому з наступного понеділка я почну нове життя. А поки з’їм піцу.”

Ця фраза знайома багатьом. Ми знаємо, що для довгострокового щастя і здоров’я важливо робити правильні вибори, але часто піддаємося спокусі швидких задоволень.

Цей феномен, відомий як уцінка майбутнього або гіперболічне дисконтування, пояснює, чому ми схильні віддавати перевагу меншим винагородам зараз, а не більшим – у майбутньому.

В експериментах Грина та Ейнслі людям пропонували вибір: отримати певну суму грошей зараз або більшу суму через деякий час. Більшість учасників обирали меншу суму зараз, навіть якщо різниця в сумах була значною.

Чому це відбувається?

  • Віддалені винагороди здаються менш реальними. Ми не можемо їх відчути або побачити, тому вони не здаються такими ж цінними, як те, що ми можемо отримати зараз.
  • Щвидкі задоволення приносять емоційне задоволення. Коли ми їмо піцу або купуємо нову річ, ми відчуваємо приємні емоції. Ці емоції сильніші, ніж очікування майбутньої вигоди.
  • Ми схильні недооцінювати майбутні потреби. Ми думаємо, що в майбутньому будемо більш мотивованими дотримуватися здорового способу життя або економити гроші, але часто це не так.

Як же побороти феномен уцінки майбутнього?

  • Ставте чіткі цілі. Коли ви чітко розумієте, чого хочете досягти, вам буде легше мотивувати себе робити правильні вибори.
  • Розбийте великі цілі на менші. Це зробить їх більш досяжними і менш лякаючими.
  • Візуалізуйте свої майбутні досягнення. Уявіть, як ви будете себе почувати, коли досягнете своїх цілей. Це допоможе вам зосередитися на довгостроковій перспективі.
  • Створіть систему винагород. Нагороджуйте себе за те, що ви досягаєте своїх цілей, навіть маленьких. Це допоможе вам зберегти мотивацію.

Пам’ятайте, що все, що має значення в житті, досягається ціною великих зусиль. Швидкі задоволення не ведуть до довгострокового щастя.

Leave a Reply

Your email address will not be published.